The 40th Annual Bahrain Fine Arts Exhibition

Event :
The 40th Annual Bahrain Fine Arts Exhibition
Organizer :
BH Culture Authority
Date :
15th January 2014 to 15th March 2014
Venue :
Bahrain National Museum
Description :

The Bahrain Fine Arts Exhibition has become an important annual event. Organized by the Ministry of Culture, the exhibition is a celebration which reflects Bahrain's rich cultural and civilizational heritage and development.
For the past 40 years, the Bahrain Fine Arts Exhibition showcases the works of established and rising talents in the field, each with its own unique artistic style and flair that add to the overall experience. Together, the exhibited works illustrate cultural trends and changes within the local artistic scene.
This year, the Ministry of Culture will focus on demonstrating the tremendous strides made by the fine arts movement over the past four decades through the lens of Bahrain Fine Arts Exhibition. Artists from all across Bahrain will be exhibiting their finest works in what is expected to be a memorable celebration of creative diversity and limitless imagination.

على مدى أكثر من أربعين عاماً برز المعرض السنويّ للفنون التشكيليّة كحدث ثقافي مهمّ يعكس في كل عام ما توصّلت إليه منجزات مبدعي البحرين في مجال التشكيل وأظهر ت وزارة الثقافة كمنظّم يكتنز خبرة هذه السنوات لخدمة الثقافة في البحرين. و يكتسب هذا المعرض أهميته وطموحه في بلورة التجربة التشكيليّة التي تمثّل في سياق الحركة الثقافية ظاهرة متحركة وغنية بالمفاجآت والمواهب الجديدة، إضافة إلى التحوّلات التي يمكن مصادفتها لدى بعض التجارب التي تطرح علينا جديدها المختلف في كل مرة.
ويشارك في المعرض السنوي أغلب فناني البحرين الذين يمثّلون مختلف المدارس والتيّارات الفكريّة والأساليب الفنيّة ويتعاملون مع شتّى الخامات الفنيّة ويعبّرون عن مختلف الأجيال التي توالت على حركة الإبداع التشكيلي المعاصر في البحرين ، فإلى جانب الروّاد، هناك فنّانون من جيل الوسط وفنّانون من جيل المبدعين الجدد الذين يمثّلون امتداداً للروّاد وأمل البحرين في تشكيل رائد جديد.
وتعلّق وزارة الثقافة أهميّة خاصة على فرادة وتميّز معرض هذا العام لتعبيره الواضح عمّا وصلت إليه حركة التشكيل في البحرين من تقدّم ونضج فنيّ عبر أربعة عقود من تاريخ تأسيسه وتكريسه كحدث ثقافيّ مهمّ يستعدّ له الفنانون طوال العام وينتخبون خيرة انتاجهم كي يشاركوا معاً في عرض المشهد التشكيلي العام بعناصر غاية في التنوع، الأمر الذي يمنح هذا المعرض طبيعة المهرجان الزاخر باللون والخطّ والكتلة والشكل وفضاء المخيّلة.

  • No comments yet.