Mohammed bin Faris

Event :
Mohammed bin Faris
Organizer :
BH Culture Authority
Date :
25th September 2015
Venue :
Cultural Hall
Description :

Time: 8pm

Free Entry

This band consists of the finest artists among members of the folk groups in the Kingdom, who has been distinguished performers. The band took part in the Second Festival of Arabic Music held in Paris on May 14, 2001. Due to the success it achieved there, the Culture and National Heritage Sector of the Ministry of Information decided to place it on the list of bands supported by the Ministry.
The band performs various types of traditional arts such as Saut, Basteh, Khamari and other folk songs. However, the art of Urban Vocal art ( Sout ) has a prominent place among its activities.
The band endeavors to give opportunity to many of its members to exhibit their talents as well as cooperating with non-member artists as exemplified in the concert of November 10, 2001 when it accompanied pioneers of the folklore such as Abdul Wahed Abdulla, Majed Oun and Isa Bushaqer. It is worth noting that many of the members are also oud players in addition to being solo vocalists. The band also consists of violinists, dulcimer players in addition to percussionists.

تتكون فرقة محمد بن فارس من مطربين وموسيقيين ونخبة من فناني الفرق الشعبية مملكة الذين مارسوا الفنون التراثية بكل تميز . وقد قدمت الفرقة اولى حفلاتها في فعاليات مهرجان الموسيقى العربية الثاني بباريس بتاريخ 14 يونيو 2001 ، وكان لمشاركتها النجاح الكبير الذي شجع وزارة الثقافة على دعمها.
تؤدي الفرقة ألواناً مختلفة من الفنون التراثية وهي الصوت والبستة والخماري وغيرها من الأغاني التراثية البحرينية إلا ان لفن الصوت مكانة خاصة لدى الفرقة . وقد شاركت الفرقة في العديد من المهرجانات والمحافل الثقافية على الصعيدين المحلي والخارجي في مختلف دول أوروبا وأمريكا وآسيا والشرق الأوسط، كما كان لها نصيب المشاركة في ملتقى أصيلة الثقافي والذي أقيم في أغسطس 2004 بالمملكة المغربية الشقيقة.
تسعى الفرقة لإبراز الفرصة لأكثر من مغني من أعضائها ، كما تتطلع للتعاون مع فنانين من خارج الفرقة وهو ما قدمته في العديد من حفلاتها. والجدير بالذكر أن العديد من الأعضاء يمارسون العزف على آلة العود بالإضافة إلى الغناء الفردي . كما تضم عازفين على آلات الكمان والقانون والناي والشيللو بالإضافة إلى الآلات الإيقاعية المختلفة كالمرواس والطار والطبل وغيره.

الدخول مجاني

  • No comments yet.