Hamlet

Event :
Hamlet
Organizer :
BH Culture Authority
Date :
11th January 2016
Venue :
Cultural Hall
Description :

The world-renowned Shakespeare's Globe will perform Hamlet as part of its two-year world tour commemorating the 400th anniversary of William Shakespeare's death and the first genuine world tour in theatre history.

Widely regarded as Shakespeare's greatest play, the plot revolves around the Danish prince Hamlet, who, after learning of the king his father's death, comes home to find his uncle married to his mother to take his place on the Danish throne. However, the ghost of the deceased king visits Hamlet and demands vengeance for his ‘foul and most unnatural murder'.

Encompassing political intrigue and sexual obsession, philosophical reflection and violent action, tragic depth and wild humour, Hamlet has been called Shakespeare's ‘poem unlimited', a colossus in the lore of the English language and the fullest expression of its author's profound genius.

Featuring a diverse cast of traveling players, the thrilling show is co-directed by Dominic Dromgoole and Bill Buckhurst, with designs by Jonathan Fensom, and music by Bill Barclay and Laura Forrest-Hay.

في أول جولة حقيقية حول العالم في تاريخ المسرح، تقدم مؤسسة "شكسبير غلوب" ذات الشهرة العالمية عرضاً مميزاً للعمل المسرحي "هاملت"، وذلك في إطار جولتها العالمية التي تستمر لمدة عامين بمناسبة الذكرى المئوية الرابعة على وفاة ويليام شكسبير.

تعتبر المسرحية أعظم أعمال شكسبير المسرحية على الإطلاق، وتدور أحداثها حول الأمير الدنماركي هاملت، فبعد أن علم بوفاة والده الملك، يعود إلى أرض الوطن ليفاجأ بأن عمه قد تزوج من والدته لينزع منه أحقيته بالعرش ، إلا أن شبح الملك المتوفى يزور هاملت في الليل مطالباً إياه بأخذ الثأر له على جريمة القتل القذرة التي أودت بحياته.

تشتهر القصة بأبعادها وجوانبها المتعددة والمتناقضة، والتي تشمل المؤامرات السياسية والهوس الجنسي والتأملات الفلسفية وأعمال العنف في مزيج عجيب من التراجيديا والفكاهة، ما دفع الكثيرين لأن يطلقوا على العمل "قصيدة شكسبير غير المحدودة"، وأهّلها أن تخلّد كإحدى الأعمال العملاقة في تاريخ اللغة الإنجليزية وتجسيداً حقيقياً لعبقرية مؤلّفه.

تؤدي العرض فرقة متنقلة تضم نخبة من الممثلين، ويشارك في إخراجه دومينيك درومغول وبيل باكهيرست، ويشرف على التصميم جوناثان فينسوم مع موسيقى تصويرية ألّفها كل من بيل باركلي ولورا فورست-هاي.

  • No comments yet.